Ekonomi

Panama Kanalı’ndaki kuraklık küresel tedarik zinciri endişelerini artırıyor

S&P Global’e göre, uluslararası ticaret için önemli bir kanal olan Panama Kanalı, şu anda transit kısıtlamaların uygulanmasına yol açan ve artan talep nedeniyle küresel tedarik zincirini potansiyel olarak etkileyen şiddetli bir kuraklıkla boğuşuyor.

2023’ten bu yana çeşitli sınırlamalarla karşılaşan su yolu, Mart 2024’te günlük geçiş iznini 27 gemiye çıkararak bir önceki sınır olan 24’e yükseltti. Bu ayarlama, kanalı besleyen yapay rezervuar olan Gatun Gölü’ndeki su seviyelerinin yükselmesiyle mümkün oldu.

S&P Global, kargo ve hammadde taşımacılığına ilişkin yakın tarihli bir analizinde, kanaldaki kapasite kısıtlamalarının tedarik zincirleri üzerinde baskı yaratmaya başladığını vurguladı. Öncelik verilen konteyner gemileri henüz önemli ölçüde etkilenmemiş olsa da, durum geliştikçe bu durum değişebilir. Diğer gemi türleri, özellikle de dökme yük gemileri, transit kısıtlamalarının etkilerini şimdiden hissetmeye başladı.

Panama Kanalı’ndaki periyodik bakım sırasında Pedro Miguel kilitlerinin Batı Şeridi’nin kuru odasının 12 Mayıs 2023’te çekilen bir görüntüsü, su yolunun karşılaştığı zorlukların altını çiziyor.

Kanal otoritesi, Mayıs ayında yağmurların geri dönmesiyle birlikte günlük slot sayısını yağmur mevsimi ortalaması olan 36 civarına çıkarabileceğinden umutlu. Ancak kanalı besleyen rezervuarlardaki su seviyesini koruma zorunluluğu, Kızıldeniz rotasına alternatif arayan nakliyecilerden gelen ek talebi karşılama kabiliyetini sınırladı. Bir diğer önemli deniz geçidi olan Süveyş Kanalı da Husi saldırganların ablukasıyla karşı karşıya kalmış ve dünyanın en işlek su yolundaki gemi hareketlerini sekteye uğratmıştır.

Panama Kanalı’ndaki mevcut kuraklık ve ardından gelen sınırlamalar, küresel ticaretin çevresel faktörlere karşı kırılganlığını ve bu stratejik deniz yollarının işlevselliğini korumanın önemini hatırlatmaktadır.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu