TİSK, depremzedelere psikolojik ve tıbbi danışmanlık hizmeti vermeye hazırlanıyor
Merkez üssü Kahramanmaraş olan depremde 13,5 milyon kişi olumsuz etkilendi.
Deprem, bölgede yaşanan afetler nedeniyle insanların psikolojisini de bozdu.
Yaşlılar, orta yaşlılar ve çocuklar afetten farklı şekilde etkilendi.
Kurumlar da depremzedelerin tüm ihtiyaçlarına cevap vermek için seferber oldu.
Psikolojik danışma hizmeti girişimleri
Türkiye Patron Sendikaları Konfederasyonu (TİSK), takviye hattıyla Kahramanmaraş’ta depremden etkilenenlere manevi ve tıbbi danışmanlık hizmeti verecek.
öncelikli ihtiyaçlar
TİSK yaptığı açıklamada, öncelikli ihtiyaç olarak belirlenen barınmadan ısınmaya, tıbbi gereçlerden temel gıda ve hijyen ürünlerine kadar birçok takviyeye ulaşmak için çalışmalarını sürdürdüğünü bildirdi.
“TİSK Depremzede Destek Hattı” kuruldu
TİSK yaptığı açıklamada, uygulama ile ilgili şu bilgileri verdi:
Konfederasyon, tüm bu sütunlara ek olarak, depremzedelere ve yakınlarına önümüzdeki dönemde takviye amacıyla ücretsiz manevi ve tıbbi danışmanlık hizmeti vermeye başlayacak. TİSK Mikrocerrahi Vakfı’nın desteğiyle geçtiğimiz yıllarda başlatılan ücretsiz takviye sınır hizmeti, TİSK Deprem Mağdur İstismar Limiti olarak kullanılacak. Başta depremzedeler olmak üzere depremden etkilenen tüm vatandaşlar 0 212 800 34 44 numaralı telefondan TİSK Depremzede Destek Hattı’na ulaşabilecek ve 7/24 uzman psikolog ve sağlık çalışanlarının desteğinden yararlanabilecek. Verilecek hizmetlerin her aşamasının güvenliği Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve kalite standartları ile sağlanacaktır. Depremzedeler ve yakınları ihtiyaç duymaları halinde online psikolojik destek ve tıbbi bilgilere hızla ulaşabilecek. Depremzede ve yakınlarına bir nebze de olsa destek olmak amacıyla hayata geçirilen TİSK Depremzede Destek Hattı’ndan başta deprem bölgesindeki vatandaşlarımız olmak üzere depremden etkilenen tüm vatandaşlarımız ücretsiz olarak yararlanabilecek.